Tłumacz przysięgły
języka angielskiego
mgr Danuta Rurańska
PODSTAWOWE WARUNKI TŁUMACZENIA
- Tłumacz nie jest zobowiązany do tłumaczenia dosłownego, lecz ma za
zadanie oddać wiernie sens tekstu źródłowego zgodnie z naturą i
specyfiką obu języków. Z drugiej strony nie wolno mu "tworzyć nowego
tekstu" przez dodawanie treści i znaczeń, których tekst oryginalny nie
zawiera.
-
Odpowiedzialność tłumacza ogranicza się wyłącznie do wysokości ceny
zlecenia. Tłumacz nie odpowiada za szkody i straty powstałe w związku z
wykorzystaniem wykonanego tłumaczenia przez zleceniodawcę.
Reklamacje dotyczące zrealizowanego tłumaczenia powinny być przekazywane maksymalnie w ciągu 7 dni kalendarzowych od otrzymania wykonanego zamówienia. W przypadku niewniesienia skarg w tym terminie usługa zostaje uznana jako odebrana bez zastrzeżeń.
- Jakakolwiek własna ingerencja Klienta w przetłumaczony tekst bez
wiedzy i zgody tłumacza zwalnia tłumacza z odpowiedzialności za ten
tekst.
- W przypadku odwołania zlecenia po zawarciu Umowy i przekazaniu
tekstu do tłumaczenia, Klient zobowiązany jest do uregulowania
należności za tłumaczenie w wysokości odpowiadającej bieżącemu
zaawansowaniu prac nad tym tłumaczeniem.
- Cofnięcie zamówienia na tłumaczenie ustne może
nastąpić wyłącznie w dniu złożenia zamówienia do realizacji.
W wypadku odwołania zlecenia przez Zleceniodawcę Tłumacz ma prawo do
otrzymania:
a) 50 procent wynagrodzenia – gdy odwołanie nastąpi na 7 - 4 dni przed
terminem zlecenia;
b) pełnego wynagrodzenia – gdy odwołanie nastąpi na 3 i mniej dni przed
terminem zlecenia.
Zamówienia złożone w terminie:
a) 5 do 3 (pełnych dni) dni przed tłumaczeniem objęte są stawką +50%
ceny podstawowej;
b) 2 do 1 dnia przed tłumaczeniem objęte są stawką +100% ceny
podstawowej;
c) w dniu tłumaczenia podlegają negocjacjom.
- Tłumacz nie ponosi odpowiedzialności za spóźnienia wynikające z
zakłóceń połączeń faksowych, poczty elektronicznej, ani za czas
dostarczenia tłumaczenia pocztą czy dojazdu kuriera.
- Do terminu realizacji tłumaczenia nie wlicza się dnia przyjęcia i
oddania, sobót, niedziel i innych dni ustawowo wolnych od pracy.
- W przypadku zlecenia, którego wartość przekracza
300,00 PLN, Zleceniodawca zobowiązany jest do wpłaty zaliczki na konto
bankowe Tłumacza przed przystąpieniem Tłumacza do tłumaczenia. Tłumacz
przystąpi do pracy po zaksięgowaniu na koncie bankowym powyższej kwoty
lub po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty.
| © Tłumacz przysięgły języka angielskiego mgr Danuta Rurańska 2004-2007 | Projekt i wykonanie: NOWUM |